skip to Main Content

De mogelijkheden van e-mail marketing voor jouw bedrijf.

E-mail marketing

Misschien wel een van de ‘oudste’ online marketing mogelijkheden is e-mail marketing. Sinds internet toegankelijk werd voor het grote publiek, werd ook e-mail steeds populairder. De mogelijkheden van e-mail marketing zijn uiteenlopend. Bovendien kost het niet veel geld om dit in te zetten als online marketing tool.

Het grote voordeel van e-mail marketing versus traditionele print marketing (bv een reclamefolder), is dat je precies kunt meten wat de resultaten zijn van jouw e-mail.

Een aantal voorbeelden van wat je kunt meten met e-mail marketing:
– Openingsrate: Hoeveel mensen hebben de mail geopend?
– Click True Rate (CTR): hoeveel procent heeft doorgeklikt naar de website?
– Conversie percentage: hoeveel procent heeft iets gekocht?
– Opbrengst: wat is de netto opbrengst van de e-mail?

Natuurlijk werkt het nog sterker wanneer je gaat combineren. Dus de reclamefolder versturen en daarnaast ook een nieuwsbrief versturen.

In mijn ogen zijn er twee mogelijkheden met e-mail marketing. Ten eerste de traditionele e-mail nieuwsbrief. Dit is een nieuwsbrief met jouw aanbiedingen en/of nieuwsberichten. Deze stuur je naar een database een keer per week of maand. Bij het opmaken (tekst en beeld), in elkaar zetten en versturen van deze nieuwsbrief kan ik jou helpen.

De tweede mogelijkheid is e-mail marketing automation. Hierbij stuur je automatisch e-mails naar aanleiding van iets wat de klant gedaan heeft. Bijvoorbeeld hij heeft een product gekocht. Je stuurt daarna een ontvangstbevestiging, een betaalbevestiging, informatie over de levering, etc. Ook wanneer je bijvoorbeeld een reis geboekt hebt, krijg je diverse automatische e-mails. Informatie over de bevestiging, betaling, voorbereiding voor de reist, en ga zo maar door.

E-mail marketing automation kan ook ingezet worden vóórdat de klant iets gekocht heeft. Bol.com doet dit bijvoorbeeld heel goed. Wanneer je iets in je winkelmandje hebt gedaan maar je hebt dit niet afgerekend, krijg je een mailtje of je nog interesse in het product hebt.

Kortom, er zijn diverse mogelijkheden. Ik kijk graag samen met jou naar de mogelijkheden die voor jouw bedrijf interessant zijn. Zodat jij weer happy bent met de online presentatie van jouw mooie bedrijf.

E-mail-marketing
Back To Top