skip to Main Content

Kun jij hulp gebruiken met social media management?

 

Er komen meer en meer social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Snapchat, WhatsApp, YouTube en LinkedIn. Maar ook nieuwe kanalen blijven de komende jaren opkomen.

Tegenwoordig heeft bijna iedereen wel één of meerdere social media account(s). Op dit moment is WhatsApp het populairst en daarna komt Facebook met meer dan 10 miljoen gebruikers in Nederland. Dit biedt veel kansen voor jouw bedrijf. Of je nu een groot bedrijf hebt of een eenmanszaak, je kunt niet meer achter blijven.

Het grote voordeel van social media is dat je heel gericht een boodschap kunt overbrengen aan jouw doelgroep. Ook kun je heel gericht nieuwe klanten of medewerkers werven. Daarnaast is het belangrijk om online goed vindbaar te zijn en een social media account draagt daar zeker aan bij. Als een potentiële klant via een zoekmachine zoals Google gaat zoeken naar jouw bedrijf, vindt hij dan jouw up-to-date social media kanaal? Of komt hij uit op het social media kanaal van de concurrent? Dan is er werk aan de winkel!

Het is belangrijk om een doel voor ogen te hebben zodat je daar op kunt focussen met de content planning.

Social-media-smartphone-online-marketing

Je kunt diverse doelen stellen, zoals:

  • De naamsbekendheid vergroten / branding
  • Het onder de aandacht brengen van jouw wekelijkse aanbiedingen
  • Het werven van nieuwe klanten
  • De mening van jouw klant vragen / onderzoek doen
  • Vacatures plaatsen en nieuwe medewerkers werven
  • Informatie verspreiden

Wat is jouw
Social Media doel?

 

Social media management via Happy Online Marketing

Ben je overtuigd dat je meer met  jouw social media kanaal moet gaan doen? Maar hoe ga je dat aanpakken? Veel ondernemers hebben helemaal geen tijd, zin of kennis om hier serieus mee aan de slag te gaan.

Het managen van een social media kanaal is niet gemakkelijk. Je moet een strategie hebben, wat wil je bereiken? Bovendien heb je op structurele basis content nodig zoals foto’s, video’s en teksten. Het bedenken en maken van deze content kost tijd en creativiteit. Ook heb je tijd nodig om de berichten in te plannen en te evalueren wat wel en niet werkt. Ik kan je helpen met het bedenken van de juiste strategie, planning en content creatie!

1: strategie

2: planning

3: content creatie

4: evaluatie

Back To Top